La comunicació no violenta i com pot ajuda en situacions de conflicte

Introducció

La comunicació humana és un sistema complexa en el que intervenen diversos factors que poden distorsionar el missatge, tals com la quantitat de significats i expressions no verbals i la diversitat entre els essers humans.

La comunicació no violenta consisteix en relacionar-nos verbalment amb altres persones des de l’assertivitat, l’empatia, el no judici, i tenint en compte les emocions i necessitats pròpies i alienes.

Quan utilitzem la comunicació violenta sostenim que alguna cosa falla en els altres, perquè es comporten d’una manera que no comprenem o esperem.

Els conflictes son propis de totes les àrees d’interacció humana. Son la conseqüència de que dos persones amb estructures i perspectives mentals diferents entrin en contacte, tenint cadascuna d’elles les seves expectatives i interessos.

L’atenció sanitària que rep un usuari del centre de salut comença des del moment que es posa en contacte, ja sigui per un mitjà presencial o no, amb els professionals d’atenció a l’usuari (gestió i serveis). Aquests professionals han de tenir habilitats comunicatives per ubicar a l’usuari en el centre del servei i donar una resposta efectiva i equitativa a les seves necessitats, sent aquestes la prioritat del servei.

És possible, mitjançant el coneixement d’eines que milloren la escolta entre les persones i la utilització d’un llenguatge respectuós, assertiu, empàtic i compassiu fer més senzill l’enteniment entre les persones.

És necessari comptar amb aquestes eines quan la teva feina està enfocada en donar una resposta de qualitat a la població que necessita resoldre un problema de salut.

És necessari comptar amb aquestes eines quan has de tractar amb tanta diversitat de persones i has de cuidar i protegir la teva energia i pau interior.

Objectius

  • Generals
    Promoure una interacció fluida i harmoniosa entre les persones independentment de la seva edat o experiència.
  • Específics
    Utilitzar un llenguatge no violent que preservi l’energia i la salut
    Fer front a situacions conflictives

Continguts

  1. La comunicació i el procés de la comunicació.
  2. La escolta i el llenguatge no verbal
  3. Filtres o barreres de la comunicació: expectatives, experiències prèvies, barreres culturals, semàntiques, físiques, filosòfiques, psicològiques (creences, valors)
  4. Els diferents estils comunicatius i com impacten en la relació amb els altres.
  5. La comunicació no violenta, l’esperit de les relacions basades en el respecte i l’enteniment.
  6. Els conflictes, les expectatives fallides i les discrepàncies. Què faig davant de persones que utilitzen una comunicació violenta?
  7. Lidiar davant les queixes i les discussions.

Metodologia
Curs presencial. S’alternarà la teoria amb la resolució de casos pràctics per reforçar els conceptes.
Combinació de part teòrica amb diferents situacions clíniques
Aprenentatge basat en casos

La comunicació no violenta i com pot ajuda en situacions de conflicte

Informació del Curs

Participants: 15

Hores lectives: 4 hores

Docent/s: Altres

Organització: AIFiCC

Preu: Demaneu pressupost a [email protected]

Associat i aprofita tots els avantatges

Rebràs informació, novetats i notícies. Tot relacionat amb l’associació.

XARXES SOCIALS

CONTACTA

© All Rights Reserved. Dissenyat per    Magnore